ביטוח לאומי ומימוש זכויות

ביטוח לאומי ומימוש זכויותמשרדנו מייצג לקוחות רבים, בתביעות אל מול המוסד לביטוח לאומי ולמימוש כל הזכויות הרפואיות המגיעות להם, לפי חוק ובהתאם לרמת הנכות ולמצב הרפואי.
חשוב לציין, כי חוק הביטוח הלאומי, עורך הבחנה בין סוגי  נכויות: האחת, נכות כתוצאה מתאונת עבודה ו/או מחלת מקצוע. זאת כאשר הנפגע מוכיח בתביעתו, כי נכותו נגרמה כתוצאה מהעבודה או תנאיה. השנייה, נכות כללית, כאשר אין קשר סיבתי בין הנכות לבין העבודה או תנאיה.
ההבחנה דנן חשובה לעין ערוך, שכן על כל סוג של נכות חלים דינים ו/או כללים שונים. לשם המחשה, רף קבלת הקצבה החודשית, משתנה בין כל סוג: בנכות כתוצאה מהעבודה, יזכה הנפגע לקבל קצבה חודשית, במידה וועדה רפואית תקבע את אחוזי נכותו בשיעור 20% ומעלה. לעומת זאת, כאשר עסקינן בנכות כללית, קבלת הקצבה מותנית בכך שוועדה רפואית תקבע את אחוזי נכותו של הנפגע בשיעור 60% ומעלה.
בהקשר לכך נדגיש, כי חשוב מאוד להיות מיוצג על ידי עורך דין, בתביעות אל מול המוסד לביטוח לאומי. נכון הדבר, כי ישנן חברות למימוש זכויות, אולם אלה אינן יכולות לספק לנפגע את השירות המיטבי לו הוא זכאי. כך למשל, עורך דינו של הנפגע זכאי להיכנס איתו לוועדה הרפואית ולבדוק האם בוצעו לו כל הבדיקות והאם נטענו כל הטענות בפני הוועדה. לעומת זאת, לחברות למימוש זכויות, אין אישור בחוק להיכנס עם הנפגע לוועדה הרפואית והדבר עלול לגרום נזק רב לנפגע, על ידי גריעת הזכויות המגיעות לו.  
דוגמה מובהקת לכך, ניתן למצוא בנוגע לסוגיה של "תקנה 15". תקנה 15 לתקנות הביטוח הלאומי, מאפשרת להגדיל את אחוזי הנכות ב-50% נוספים מאלה שנקבעו על ידי הוועדה הרפואית, אם מוכח לוועדה, כי הנכות משפיעה במישרין על יכולתו של הנפגע להמשיך ולהשתכר במקצוע הספציפי שלו. למשל, אדם שמקצועו הינו פסנתרן – וודאי כי נכות בגידים המיישרים של האצבעות, תשפיע במישרין על יכולתו להמשיך ולעבוד במקצוע שלו ומכאן שלגביו ניתן יהיה להפעיל את "תקנה 15" ולהגדיל את אחוזי הנכות שנקבעו לו.
אולם, רק משפטן אשר מכיר את תקנה 15 ומכיר את הפסיקה העניפה בתחום, יידע להשתמש בה כהלכה במטרה להגדיל את הפיצויים לנפגע. כמו כן, יש לטעון את הטענה בפני הוועדה הרפואית ולוודא כי הטענה נרשמה בפרוטוקול, והרי מי שאינו עורך דין אינו יכול כלל להיכנס לוועדה.
חשוב לציין עוד, כי משרדנו מייצג גם בזכויות הנלוות לנכויות בביטוח לאומי, לרבות: תביעות ניידות מול וועדה רפואית של משרד הבריאות, תביעות שירותים מיוחדים, סיעוד, נפגעי טרור ועוד.
בהקשר לכך נציין, כי לעיתים אף זכאי מי שנקבעה נכותו לצמיתות, גם להטבות מס ו/או החזר מס מרשויות המסים והדבר תלוי בגובה שיעור אחוזי הנכות הצמיתה שנקבעה לו.
על כן, יש להיוועץ עם עורך דין אשר בקיא בתחום, בכדי לקבל את מירב הזכויות המגיעות לנפגע, מהרשויות השונות.

 

 

  • משפט מינהלי

משפט מינהלי

משרדנו מעניק ליווי משפטי וייעוץ בכול הקשור להתנהלות אל מול הרשויות השונות במדינת ישראל. לדאבון לב, רבים […]

  • דיני נזיקין וביטוח

דיני נזיקין וביטוח

משרדנו מייצג בתחום דיני הנזיקין, על שלל ענפיו – נזקי גוף, נזקי רכוש, תאונות דרכים, תאונות עבודה, […]

  • ביטוח לאומי ומימוש זכויות

ביטוח לאומי ומימוש זכויות

משרדנו מייצג לקוחות רבים, בתביעות אל מול המוסד לביטוח לאומי ולמימוש כל הזכויות הרפואיות המגיעות להם, לפי […]

  • דיני מקרקעין

דיני מקרקעין

משרדנו מתמחה בתביעות וייעוץ משפטי בכול הקשור לדיני קניין ומקרקעין. כך למשל, משרדנו מייצג בתביעות לפינוי ו/או […]

  • דיני משפחה

דיני משפחה

משרדנו מייצג ומעניק ליווי משפטי צמוד בכול הנוגע לתיקי גירושין על נספחיהם. בין היתר, מייצג המשרד בערכאות […]

  • ליטיגציה אזרחית

ליטיגציה אזרחית

משרדנו מייצג לקוחות רבים, בערכאות השונות בארץ וצוות המשרד מופיע רבות בבתי המשפט. המשרד מייצג בבתי המשפט […]

  • דיני עבודה

דיני עבודה

משרדנו מייצג עובדים ומעבידים, בתביעות בבית הדין לעבודה ולרבות: תביעות שכר עבודה, שכר מולן, ימי חופשה, ימי […]


יצירת קשר

טלפון: 077-9310081

עו"ד אורון סלמון: 052-4441121

עו"ד שי דקס: 052-2779805

פקס: 077-9310091

כתובת המשרד:
רחוב המלך ג'ורג' 38 ("מצודת זאב") תל אביב,
מיקוד 6329802


לשאלות, אנא מלאו ושלחו לנו את הטופס:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button